Jesienno-zimowa strategia marketingowa dla lodziarni

Lody cieszą się największą popularnością późną wiosną i latem – wtedy praktycznie nie trzeba martwić się o ich sprzedaż. W chłodniejszych miesiącach zainteresowane tym deserem znacznie spada. Wówczas trzeba pomyśleć o nowym menu. Podpowiadamy, jak dbać o strategię marketingową dla lodziarni w sezonie jesienno-zimowym.

Strategia marketingowa

Strategia marketingowa to zbiór wszelkich wcześniej określonych działań i zasad postępowania, które musi spełnić dana firma w celu efektownego prowadzenia działalności z dużym zyskiem oraz oczekiwanym skutkiem. Warto zastanowić się, do kogo kierujesz ofertę i jak to robisz. Przeanalizuj dokładnie całe swoje całoroczne działania marketingowe i podsumuj wszystko, co do tej pory zrobiłeś w kwestii marketingowej. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć skuteczny plan na sezon letni, który pomoże Ci zwiększyć dochody i osiągnąć wymarzony sukces.

Jak stworzyć dobrą strategię marketingową?

Jest to siedmiokrokowy proces. Na początku skrupulatnie przeanalizuj obecną sytuację Twojej lodziarni. Zapisz wszelkie zalety i wady dotychczasowych zabiegów marketingowych – zalety wykorzystasz dalej, a wady zostaną usunięte lub chociaż częściowo zniwelowane. Ustal swój budżet i postaraj się go nie przekraczać. Warto uwzględnić w nim zakup składników oraz urządzeń czy odpowiednie serwisowanie. Jeżeli chcesz wprowadzić do oferty nowy produkt, rozważ wynajem sprzętu. Takie rozwiązanie oferuje na przykład https://liron-polska.pl/. Ponownie zidentyfikuj swój „target”. Możesz także przyjrzeć się konkurencji. Sprawdź, jaka jest nisza w Twojej branży. Może w Twoim mieście brakuje miejsca na romantyczną randkę? Przyjrzyj się także konkurencji – przeanalizuj ich działania i postaraj się, by Twoje były jak najbardziej oryginalne. Koniecznie zastosuj storytelling! Metoda ta bardzo dobrze sprawdza się przy marketingu gastronomicznym. Kolejnym krokiem jest wybranie kanałów marketingowych, które będą najodpowiedniejsze dla Twojego lokalu. Ustal terminy, ponieważ czas w kontekście marketingowym jest bardzo cenny. Zastosuj deadline’y – pomoże Ci to trzymać się wcześniej określonych ram czasowych, dzięki któremu unikniesz chaosu, który mógłby mieć złe skutki.

Zadbaj o dobre stworzenie strategii marketingowej Twojej lodziarni na nadchodzący sezon. Jeżeli będziesz się do niej stosować, z pewnością osiągniesz zamierzony sukces i zwiększą się Twoje dochody. Analizuj czasami skutki zastosowanej strategii i w razie potrzeby edytuj wcześniej wspomniane procesy.