E-sport. Substytut aktywności fizycznej dla graczy
Jeszcze do niedawna trudno było uwierzyć, aby gry były postrzegane w kategoria sportu. Nowoczesna technologia miała i ma wciąż duży wpływ na produkcję gier. Dzięki niej i kolejnym pomysłom rozbudowywania rozgrywki mamy aktualnie tytuły, które idealnie się wpasowują mechaniką w myśl współzawodnictwa i rywalizacji. To, jak i sama świadomość o istnieniu dość szerokiego teraz grona graczy, walczących na międzynarodowych arenach, sprawiły, że możemy mówić o e-sporcie. Jak się okazuje, nie wygląda to na chwilowy trend, a pełni znaczący, kolejny krok w świecie wszelako pojętej rozrywki. E-sport cieszy się coraz większym uznaniem, czym przekłada się na inne segmenty rynku, różne społeczności i ogólnie cały mainstream.

Substytut aktywności fizycznej dla graczy
Charakterystyka e-sportu i jego postrzeganie na świecie
Samo pojęcie e-sportu zamiennie używane ze sportem elektronicznym, w wąskim rozumieniu pełni formę rywalizacji za pośrednictwem gier komputerowych, na polu rekreacyjnym lub na turniejach. Początków tej dziedziny wypatruje się w rozwoju gier online w wyniku rozwijania takich popularnych, kompetytywnych tytułów jak: Starcraft, Warcraft, Quake, Counter Strike czy League of Legends. Pierwsza liga zawodowych graczy powstała już w 1997 w stanach. Gracze w tej chwili mogą współzawodniczyć na tak znanych turniejach, jak World Cyber Games czy Electronic Sports World Cup.
Niesamowite wrażenia z takich turniejów śledzi publiczność znajdująca się na trybunach, a także przy komputerach. Dużą cegiełkę w rozwoju i postrzeganiu e-sportu miała gra League of Legends (zwany powszechnie Lol), która na finałach samego siódmego sezonu zebrała blisko 100 mln widzów. Jak się okazuje to nie tylko prestiż i sława, ale także duże pieniądze, których pula nagród w turniejach może dojść nawet do 25 mln dolarów.
E-sport rozprzestrzenia się niemiłosiernie. Już teraz szacuje się, że w Polsce rynek e-sportowy wynosi blisko 1 mln graczy, a wraz z rokiem 2019 może zwiększyć się nawet o połowę. Wzrastająca popularność takiej formy rozrywki należy upatrywać też w skutecznym promowaniu gier w sieci i streamowaniu, szczególnie podczas rozgrywek live. Fani tytułów nieraz doglądają informacji i przyglądają się zmaganiom najlepszych, by stać się tacy jak oni. Chęć rozwoju umiejętności, prowadzenie i mastering ulubionej postaci z gry, a także szansa na popisanie się przed innymi graczami – to często motywacje, które kierują do takiego stanu rzeczy.

Substytut aktywności fizycznej dla graczy
Budowanie coraz większej świadomości o e-sporcie, nie jest zasługą, tylko mediów masowych, ale także sprzętu elektronicznego, który znajduje się obecnie w sklepach. Aktualnie jest możliwość dobrania urządzeń i akcesoriów komputerowych dedykowanych dla graczy. Z myślą o nich i ich zmaganiach uwzględnia się przeróżne parametry, które mogą znacząco wpłynąć na jeszcze lepszą płynność i łatwość podczas rozgrywki. Wedle tego założenia tworzone są odpowiednio myszki i klawiatury, wyposażone w dodatkowe przyciski (makra), na które można samemu zgrać odpowiadającą nam komendę czy skrót klawiszowy. Poza tym podczas gry są ważne wysokiej jakości słuchawki, duża i wygodna podkładka pod mysz, jak i cały komputer – stacjonarny, bądź w formie laptopa.
Sport elektroniczny zyskuje na popularności i coraz częściej porównywany jest do powszechnie rozumianego pojęcia sportu. Jest to widoczne za pośrednictwem reklam produktów dedykowanych e-sportowcom, organizowaniu warsztatów, treningów, a nawet samego planu na dochodowy biznes. Rynek ten ma bardzo duży potencjał i póki rzeczywistość wirtualna (oraz wywołane przez nią emocje) jest w cenie, nic nie zwiastuje rychłego końca e-sportu.