Employee Experience – kluczowy element każdej nowoczesnej firmy
Biznes i własna działalność to z pewnością nie lada wyzwanie. Ci, którzy posiadają wielkie korporacje i firmy wiedzą, jak należy postępować, by osiągnąć sukces na rynku. Wielu z nich opiera swe działania na istotnych fundamentach i podejściu. Na przestrzeni lat możemy sami zaobserwować oraz usłyszeć zdanie stwierdzające, że w biznesie najważniejszy jest klient. Okazuje się jednak, że owo przekonanie, pod wieloma względami jest błędne, odsłaniając jednocześnie wagę innego ważnego filaru, który wręcz może odmienić oblicza polskich przedsiębiorstw. Mowa dokładnie o pracowniku i Employee Experience.
Pracownicy nie są tylko kluczowi dla firmy, ale oni SĄ firmą
Coraz częściej możemy się spotkać z takimi stwierdzeniami. Richard Branson, miliarder, który jest twórcą Virgin Group, za sprawą swych bogatych doświadczeń określa, jakie dokładnie elementy, sprawiają, że przedsiębiorstwo się rozrasta. Najlepiej to określa między innymi właśnie taka wypowiedź: „Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”. Wychodząc od tego sformułowania, możemy w sposób jasny dojść, do bardzo ciekawych wniosków oraz całego systemu, który w sposób diametralny, może zmienić funkcjonowanie niejednej firmy. Oczywiście, nie jest to jedyny pojedynczy aspekt w prowadzeniu biznesu, jaki podpowiada twórca Virgin. Można być jednak pewnym, że daje ona nowe światło na sprawę, otwierając zdecydowanie spojrzenie na to, jak wyglądają i jak są prowadzone firmy przez polskich przedsiębiorców. Wsłuchiwanie się w problemy pracowników, chęć ich doszkalania i kontroli, wyrozumiałość do popełnianych przez nich błędów czy radość z pracy oraz dystans do siebie – całość może wyraźnie się przeistoczyć w fundamenty, które zagwarantują długotrwałe prosperowanie na rynku.

Przekonanie o wysokiej wartości, jaką dają pracownicy w firmie, przełożyło się na wykształcenie zagadnienia zwanego Employee Experience, które tym bardziej pozwoliło się przyjrzeć tejże grupie osób w strukturze działalności.
Employee Experience, czyli co czują Twoi podwładni
Z perspektywy właściciela firmy, jak i działów HR czy komunikacji wewnętrznej, każdy z nich powinien dobrze się zastanowić, jakie odczucia z pracy mają pracownicy i co można zrobić, aby były one lepsze.
Żeby też wszystko było jasne, Employee Experience pełni cała suma doświadczeń, jakie składają się na relacje pracownika z przełożonym – na wszystkich polach oraz etapach działania, zaczynając od procesu rekrutacyjnego, przez następowanie rozwoju i awansu w firmie, aż po jego odejście. Doświadczenia te, na pierwszy rzut oka wydają się dość wąskim zagadnieniem, jednak w rzeczywistości podpinają się pod wiele części składowych organizacji, takich jak: komunikacja w firmie, struktura organizacji, ścieżka zawodowa i rozwój czy wsparcie działu HR. Skupienie uwagi na tych elementach może zdecydowanie zniwelować odejścia pracowników z firmy, jednocześnie dbając, aby w jej strukturach zostali ci, którzy są najbardziej wykwalifikowani, a więc cenni dla samego pracodawcy.
Jak dłużej się nad tym zastanowi utrzymanie pracownika, szczególnie tych najlepszych, ma bardzo duże znaczenie dla kształtowania się działalności. Nie tylko odnosi się to do etatów i czasu realizacji projektów i zleceń, ale przede wszystkim ma swe odniesienie w byciu ambasadorem marki. Z kolei, aby zyskać szacunek w oczach pracownika i jego motywacja do pracy znacznie wzrosła, trzeba budować markę, aby była wiarygodna oraz by sam pracownik chciał na dłużej przyczynić się do jej kształtowania. Kultura organizacji, otoczenie czy technologia, to główne składniki, które włączają się do całego obszaru Employee Experience.
Warto się zapoznać z tym, co skrywa pojęcie doświadczeń pracownika, a być może odnajdziesz nowy skuteczny pomysł na rozwój swojej działalności, funkcjonującej w zgodzie z podwładnymi, którzy razem z Tobą dążą do sukcesu.